ברזאני 4 רמת אביב ג'-תל אביב

074-767-94-09

א'-ה' - 08:00-20:00 | ו' - 08:00-13:00

HE / EN / RU

HE / EN / RU

נשימה

נשימה

שלוש מערכות משתתפות בתהליך הנשימה:

1. אף/פה – גרון
2. ריאות – צלעות
3. סרעפת

שתי צורות בהן מתבצעת נשימה – לא רצוני ורצוני.

בצורה הלא רצונית – גזע המוח שולט על התהליך, למשל כשאנחנו ישנים.
כשאנחנו בלחץ, מתח ופחד – אנחנו עוצרים את הנשימה, באופן לא מודע, אנחנו גם נושמים מהר ובשטחיות.

בצורה הרצונית – אנחנו יכולים לנווט את הנשימה.
מומלץ להתחיל כל יום עם 10 נשימות עמוקות, בישיבה לפני הקימה מהמיטה. חמצן נכנס אל הגוף, אל מערכת הדם והאברים. יש תנועה וזרימה של הנוזלים בגוף ואנחנו מוכנים לצאת ליום שלנו. תוך כדי הנשימות, דמיינו את עצמכם מתפקדים כל היום בסובלנות, מתוך מודעות של פירגון, חמלה, ורצון לעזור לסובבים אתכם.

בסוף היום שיכבו על הגב, כשהידיים פשוטות לצדדים, נישמו 10 נשימות עמוקות, שחררו את כל המתחים שהצטברו במהלך היום ומלאו את המוח והגוף בחמצן, ובמחשבות חיוביות שילוו אתכם כל הלילה.

במהלך היום, שימו לב לנשימה שלכם. זיכרו שנשימה מודעת היא אחד הדברים הבריאים והחשובים ביותר שאתם יכולים לעשות עבור איכות החיים שלכם, מצב הרוח שלכם ויכולת התפקוד הריגשית והמנטלית שלכם.

חשוב להבין שככל שנכניס יותר חמצן לגוף, כך יוכלו המוח הלב ושאר המערכות, להתחזק, לרפא את עצמן ולפעול מתוך חיות וחיוניות.כדי להרגיש ולחוות את הנשימה במלואה אפשר גם לנשום ולהכניס אוויר לבטן, תהליך שמשחרר ומפעיל את הסרעפת, השריר העיקרי בגוף שלנו שמפריד בין מערכת הריאות והלב שבבית החזה לבין מערכת העיכול, בחלל הבטן. חשוב ששריר הסרעפת יופעל במודע ובמכוון על מנת שימשיך להיות גמיש ובריא.

נשימה לתוך בית החזה, תוך כדי הרחבת הצלעות מפעילה את הריאות ומעוררת אותן לתפקוד מלא יותר.
כדאי להכניס את האוויר דרך האף – באף קיימות מערכות שתפקידן לסנן , לנקות את האוויר מכל מה שלא אמור להיכנס לגוף, יש להחזיק את הנשימה לשנייה, לתת לחמצן להיספג, לתת לגוף להירגע ואז להוציא את דו תחמוצת הפחמן והגזים המיותרים מהגוף החוצה. נשימה דרך הנחיריים, מניעה גם את שתי אונות המוח, ובעצם כך נוצר איזון בין שני צידי הגוף, מה שמחזק ומייצב את עמוד השדרה.

מספר תרגילי נשימה:
נשימה ושאיפה עד קצה גבול היכולת -מטרת התרגיל – הגדלת נפח הריאות.
התחל בהוצאת כל האוויר החוצה דרך הפה, ממש עד קצה גבול היכולת שלך, השהה עד שלא תוכל יותר ואז הרפה את הגוף והכנס אוויר דרך האף. כמה אוויר שניתן עד שלא ייכנס יותר, החזק את האוויר בגוף כמה שתוכל וחוזר חלילה. מומלץ לחזור על התרגיל כ – 5 פעמים.

ספירת שאיפות/נשיפות  – מטרת התרגיל – הגדלת נפח הריאות. 
התחל בספירה של אחת – והכנס אוויר דרך האף – אחת, החזק אוויר בריאות- אחת, הוצא אוויר דרך הפה – אחת, עצור – אחת.
המשך בספירה של שתיים – הכנס אוויר דרך האף בשתי שאיפות – אחת שתיים, החזק אוויר בריאות – אחת שתיים, הוצא אוויר דרך הפה בשתי נשיפות – אחת שתיים, עצור – אחת שתיים.
ועבור לספירה של שלוש….ניתן להמשיך בתרגיל לספירה של ארבע, חמש, שש…עד כמה שתרצו.

שיפור מיומנות נשימה:
שאף אוויר דרך הפה – נשוף דרך הפה, שאף אוויר דרך האף – נשוף דרך האף.וחוזר חלילה.

תרגל כיסה של אוויר מכל נחיר לחוד, על ידי סתימת הנחיר השני עם האצבע, כך שגם בשאיפה וגם בנשיפה האוויר ייכנס דרך נחיר אחד בלבד, לסירוגין.או – שאף אוויר דרך האף, ונשוף דרך הפה ולהפך – שאף אוויר דרך הפה ונשוף דרך האף.

במיוחד בתקופה זו של החורף, חשוב לשים לב לנשימה דרך האף, על מנת שהאוויר שעובר דרך האף יעבור את תהליך הסינון והניקוי מזיהומים סביבתיים, וירוסים וכו’.

הכי חשוב אם הצטננו, לחמם היטב את הגוף, להמשיך לשאוף אוויר דרך האף, גם אם הוא סתום, לנסות בכוח, ולהוציא כמה שיותר אוויר דרך הפה החוצה.

יתרונות אינסופיים לנשימה מודעת – גם לגוף וגם לנשמה.
המוח משחרר חומרים מרגיעים לגוף ולמערכת העצבים. הגוף מניע את הדם ומערכת החיסון חדה ומדוייקת. משככי כאבים טבעיים משתחררים מהמוח אל הגוף. זרימה של דם וחמצן לשרירים משחררת ומשפרת את רמת התפקוד וההתמודדות שלנו עם לחצים ומתחים יומיומיים.

מאמרים נוספים:

טיפול בכאבי רגליים

כאבי שרירים ברגליים – כירופרקטיקה היא התשובה כאבי שרירים הם כאבים נפוצים מאד והם יכולים להיות מורגשים בשרירי הגוף השונים. פעמים רבות הם עוצמתיים ומשפיעים

קרא עוד »

יוגה-אפשר לנסות בבית

יוגה בבית על מנת שתוכלו להפיק את המרב מהתרגילים הבאים, קראו את ההערות הבאות בתשומת לב: 1.  תרגול יוגה מול הטלוויזיה מיועד לאנשים בריאים בעלי

קרא עוד »

ילדים וכירופרקטיקה

מחקרים רבים נעשו על תהליך ההתפתחות של העובר הן מבחינה פיזית שלדית והן מבחינה נפשית התפחתותית. מחקרים שבאו לבחון האם תהליך הלידה של התינוק יכול

קרא עוד »

כאבים חזקים בעצם הזנב

כאבים חזקים בעצם הזנב – כיצד מתמודדים? עצם הזנב, אותו שריד לימים קדומים, נמצאת בחלקו התחתון של עמוד השדרה ומחוברת לעצם העצה באמצעות מפרק הסקרואיליאק,

קרא עוד »

כירופרקט מחיר טיפול

לפנות לכירופרקט – מתי כדאי לעשות את זה? הרפואה המשלימה מציעה כיום מגוון רחב של טיפולים, המהווים תוספת לאלה, המערביים או חלופה להם. כירופרקטיקה היא

קרא עוד »

למה כירופרקטיקה

כשאנשים שומעים את המילה כירופרקטיקה ולומדים לדעת מה פירושה הם בדרך כלל לומדים שכירופרקטיקה זוהי הרפואה המטפלת בבעיות גב. רובם אינם יודעים שזהו רק חלק

קרא עוד »

פתרון לכאבי גב

כאבי גב – טיפול בהתאמה מלאה כאבי גב הם בין הכאבים השכיחים ביותר. הם יכולים להופיע בכל גיל, בעוצמות שונות הן אצל נשים והן אצל

קרא עוד »

נשימה

שלוש מערכות משתתפות בתהליך הנשימה: 1. אף/פה – גרון 2. ריאות – צלעות 3. סרעפת שתי צורות בהן מתבצעת נשימה – לא רצוני ורצוני. בצורה

קרא עוד »

מרגיעים לחצים

המחלה השכיחה ביותר באלף השלישי היא הלחץ: העבודה התובענית, החיים המהירים, הצורך בריגושים מתמידים והחומרנות שאינה יודעת שובע – כל אלה עלולים לגרום לחרדות, סטרס,

קרא עוד »

כמו אוויר לנשימה

מאת:ד”ר רפי פרטר בנשימתנו הראשונה אנחנו מקבלים את “כרטיס הביקור” שלנו לעולם. הנשימה היא מהות הקיום שלנו, זו המנקה, המחזקת והמעניקה לגופנו את החיוניות ולנפשנו

קרא עוד »

כך אומרים בריאות בסינית

מאת:ערן מורדי הרפואה הסינית קיימת כבר אלפי שנים ומתייחסת אל המטופל ולא אל המחלה באמצעות מגע, לחיצות ודיקור לשחרור חסימות, “לכוון” את הגוף ולהחזירו לפעילות

קרא עוד »

עצות לתזונה בריאה

הבאנו עבורכם עקרונות בסיסיים לתזונה בריאה ונבונה על מנת לסייע למהלך הטיפול וההחלמה שלכם, וכמובן כדי שתוכלו לנהל אורח חיים בריא שיימנע מחלות וחסימות בלתי

קרא עוד »

חמישה תרגילים מופלאים

מדוע תרגילי חמשת הטיבטים מועילים לבריאות? תרגילי “חמשת הטיבטים” הם תרגילים מוכרים יחסית, אך רבים לא יודעים למה הם מועילים מבחינה בריאותית? איך בדיוק צריך לבצע אותם? ומאיפה

קרא עוד »
דילוג לתוכן