עצות לתזונה בריאה

עצות לתזונה בריאה

הבאנו עבורכם עקרונות בסיסיים לתזונה בריאה ונבונה על מנת לסייע למהלך הטיפול וההחלמה שלכם, וכמובן כדי שתוכלו לנהל אורח חיים בריא שיימנע מחלות וחסימות בלתי רצויות ותכופות.
 
תזונה בריאה מבוססת בעיקר על דגנים מלאים.
דוגמאות לדגנים: אורז מלא, קינואה, כוסמת, בורגול, קוסקוס, גריסי פנינה, שיבולת שועל (קווקר) חיטה, כוסמין, שיפון.
 
קיטניות
דוגמאות לקיטניות: אפונה, שעועית, עדשים, חומוס, תורמוס, מש.  
שילוב של דגן וקיטניה יוצר חלבון מלא. הכולל את כל חומצות האמינו.

הרבה ירקות (טריים ומבושלים), מעט פירות, אגוזים שקדים וגרעינים (לא מומלחים ולא קלויים)  גרנולה.
דגים: טונה, סלומון, הליבוט (דגים מים צפוני ממים עמוקים).
 
מנת שומן (2 כפות ליום) טחינה, חומוס, שמן זית, אבוקדו. שתיית מים תה צמחים. (8-10 כוסות ליום) אם חייבים מיץ אז 100% טבעי וללא סוכר. כמו תפוחים או אשכוליות. רצוי שרכיבים אלו יהוו לפחות 80% מהתפריט היומי.
 
להימנע מסוכר לבן ומוצריו, קמח לבן ומוצריו, מזון מעובד (דוגמאות: חטיפים כמו: ביסלי, במבה, צ’יפס, פיצה, נקניקים וכדומה) משקאות מוגזים וממותקים. להמעיט בדברי חלב פרה באכילת בשר כולל עוף.
 
לעיסה מרובה של המזון.
אכילה בנחת, התרכזות בפעולת האכילה, (לא תוך כדי צפייה בטלביזיה, קריאת עיתון, שיחה בטלפון וכדומה.)  להפריד בין שתייה ואכילה. אפשר לשתות חצי שעה לפני הארוחה או שעה אחרי. (המזון צריך להיות מספיק רטוב ולא מאוד מטובל שלא נזדקק לשתיה תוך כדי ארוחה. אכילה של כמויות קטנות בכל ארוחה, שילוב מזונות נכון. אכילת פירות לחוד ואו עם אגוזים או שקדים
 
טמפרטורה: מזון בטמפרטורת החדר, שמדובר בפירות וירקות, אוכל חם לא רותח ולא מזון קפוא. שתייה חמה לא רותחת.
לסיים לאכול בשעה מוקדמת, לפחות 3 שעות לפני השינה.

מאמרים נוספים:

טיפול בכאבי רגליים

כאבי שרירים ברגליים – כירופרקטיקה היא התשובה כאבי שרירים הם כאבים נפוצים מאד והם יכולים להיות מורגשים בשרירי הגוף השונים. פעמים רבות הם עוצמתיים ומשפיעים

קרא עוד »

יוגה-אפשר לנסות בבית

יוגה בבית על מנת שתוכלו להפיק את המרב מהתרגילים הבאים, קראו את ההערות הבאות בתשומת לב: 1.  תרגול יוגה מול הטלוויזיה מיועד לאנשים בריאים בעלי

קרא עוד »

ילדים וכירופרקטיקה

מחקרים רבים נעשו על תהליך ההתפתחות של העובר הן מבחינה פיזית שלדית והן מבחינה נפשית התפחתותית. מחקרים שבאו לבחון האם תהליך הלידה של התינוק יכול

קרא עוד »

כאבים חזקים בעצם הזנב

כאבים חזקים בעצם הזנב – כיצד מתמודדים? עצם הזנב, אותו שריד לימים קדומים, נמצאת בחלקו התחתון של עמוד השדרה ומחוברת לעצם העצה באמצעות מפרק הסקרואיליאק,

קרא עוד »

כירופרקט מחיר טיפול

לפנות לכירופרקט – מתי כדאי לעשות את זה? הרפואה המשלימה מציעה כיום מגוון רחב של טיפולים, המהווים תוספת לאלה, המערביים או חלופה להם. כירופרקטיקה היא

קרא עוד »

למה כירופרקטיקה

כשאנשים שומעים את המילה כירופרקטיקה ולומדים לדעת מה פירושה הם בדרך כלל לומדים שכירופרקטיקה זוהי הרפואה המטפלת בבעיות גב. רובם אינם יודעים שזהו רק חלק

קרא עוד »

פתרון לכאבי גב

כאבי גב – טיפול בהתאמה מלאה כאבי גב הם בין הכאבים השכיחים ביותר. הם יכולים להופיע בכל גיל, בעוצמות שונות הן אצל נשים והן אצל

קרא עוד »

נשימה

שלוש מערכות משתתפות בתהליך הנשימה: 1. אף/פה – גרון 2. ריאות – צלעות 3. סרעפת שתי צורות בהן מתבצעת נשימה – לא רצוני ורצוני. בצורה

קרא עוד »

מרגיעים לחצים

המחלה השכיחה ביותר באלף השלישי היא הלחץ: העבודה התובענית, החיים המהירים, הצורך בריגושים מתמידים והחומרנות שאינה יודעת שובע – כל אלה עלולים לגרום לחרדות, סטרס,

קרא עוד »

כמו אוויר לנשימה

מאת:ד”ר רפי פרטר בנשימתנו הראשונה אנחנו מקבלים את “כרטיס הביקור” שלנו לעולם. הנשימה היא מהות הקיום שלנו, זו המנקה, המחזקת והמעניקה לגופנו את החיוניות ולנפשנו

קרא עוד »

כך אומרים בריאות בסינית

מאת:ערן מורדי הרפואה הסינית קיימת כבר אלפי שנים ומתייחסת אל המטופל ולא אל המחלה באמצעות מגע, לחיצות ודיקור לשחרור חסימות, “לכוון” את הגוף ולהחזירו לפעילות

קרא עוד »

עצות לתזונה בריאה

הבאנו עבורכם עקרונות בסיסיים לתזונה בריאה ונבונה על מנת לסייע למהלך הטיפול וההחלמה שלכם, וכמובן כדי שתוכלו לנהל אורח חיים בריא שיימנע מחלות וחסימות בלתי

קרא עוד »

חמישה תרגילים מופלאים

מדוע תרגילי חמשת הטיבטים מועילים לבריאות? תרגילי “חמשת הטיבטים” הם תרגילים מוכרים יחסית, אך רבים לא יודעים למה הם מועילים מבחינה בריאותית? איך בדיוק צריך לבצע אותם? ומאיפה

קרא עוד »
דילוג לתוכן