כאבי ראש ומיגרנות

ורטיגו טיפול טבעי

כאבי ראש ומיגרנות

כאבי ראש ומיגרנות הם אחת מהבעיות השכיחות באוכלוסיה, היכולות לתקוף נשים, גברים, נוער וילדים. כל אדם חווה כאב ראש בשלב כזה או אחר, כאבי ראש כרוניים הנמשכים חודשים רבים, בדרך כלל אינם מסוכנים.

כאבי ראש אלו, אשר אינם סימפטום של בעיה מסוכנת, נחלקים לכאבי מתח ומיגרנות. כאבי מתח הינם השכיחים ונפוצים פי 2 בקרב נשים, עם סימפטומים של מתח בשרירי המצח, הרקות, העורף ועליה ברגישות לכאב.

המיגרנה, הינה כאב ראש חזק יותר, המגביל את הפעילות של הסובל, עד לחוסר תפקוד. הכאב נגרם בדרך כלל כתוצאה מהתרחבות כלי דם במוח ומתיחה של עצבים. מיגרנה היא תופעה גנטית, כרונית, העשויה להמשך שנים ברמות עוצמה משתנות. מיגרנות מופיעות בנשים פי 3 יותר מאשר בגברים, ובעוד רק כ-6% מהגברים סובלים ממיגרנות, כ-18% מהנשים סובלות מכך במהלך חייהן.

העלייה בשכיחות המיגרנות אצל נשים מתחילה בגיל ההתבגרות עם קבלת המחזור, וקשורה לרוב לשינויים ברמת ההורמון אסטרוגן, אשר גורם ככל הנראה לעירור התקפי המיגרנה. מסיבה זו, נשים רבות סובלות ממיגרנות על רקע שינויים הורמונליים הכוללים את המחזור החודשי, ההריון, שימוש בגלולות למניעת הריון וגיל המעבר.

מלבד הגורם ההורמונלי, ככל הנראה קיימים גורמים נוספים אשר מגבירים את שכיחות הופעת המיגרנה בנשים, כמו שינויים גנטיים, חשיפה לגורמים סביבתיים, פעילות גופנית וגורמים נוספים. הרפואה המערבית מציעה לרוב טיפול סימפטומי, על ידי שיכוך הכאבים, אך לא נותנת מענה להישנות המקרים ופתרון מניעתי.
 
רוב הסובלים מכאבי ראש כרוניים או מיגרנות מנסים שיטות שונות ובדיקות רבות בכדי למצוא מזור לסבלם, כדוגמת משככי כאבים כמו אקמול, נורופן, אופטלגין, אדויל ודומיהם נמצאים תמיד בהישג ידם, אך לעיתים בשימוש ממושך יעילותם פוחתת. פעמים רבות לרפואה הקונבנציונלית אין יכולת למצוא את שורש הבעיה והגורמים לכאבי הראש החוזרים.

"…שיר סבלה ממיגרנות.דבר שגרם לה לאיכות חיים ירודה, החלטנו לטפל. ומאז שאנחנו בטיפול נעלמו המיגרנות. איכות החיים השתפרה פלאים  ואנחנו מרגישים הרבה יותר בריאים…"


הפתרון לפי מרכז רפאל:
במרכז רפאל לרפואה משלימה, מאתרים את המקור לכאבי הראש הנשנים. לא אחת מדובר בתפקוד לקוי של מערכות פנימיות, ביניהן: הכבד, הקיבה, הטחול והכליות. לעיתים, מקור הכאבים קשור בעמוד השדרה או במערכת העצבים, ולעיתים מקורו בבעיות רגשיות. בקרב נשים, שכיח הקשר בין הופעת הכאבים למחזורים ההורמונאליים, לעיתים לפני מחזור, לעיתים בביוץ ובתקופות היריון.
על-כן, שמים דגש על טיפול בשורש הבעיה – הגורם להתפרצות ההתקפים, וכך מונעים לא אחת התפרצויות חוזרות ושימוש ייתר בתרופות. 

  • באמצעות אבחון שאינו פולשני בשיטת רפאל, המשלב ומצליב מידע מבדיקת 3 מערכות עיקריות: עמוד השדרה, מערכת השרירים, ובדיקת דפקים, על פי הרפואה הסינית, מאתרים את מקור הבעיה, מוקדי החולשה בגוף, ומותאמת תוכנית טיפולית אישית ואופטימאלית.
  • בניית תוכנית אישית ושילוב סוגי טיפול שונים, משפרים את תפקוד מערכות הגוף, זרימת הדם, ובכך מסייעים לגוף להתמודד עם הדלקת ולמנוע התקפים חוזרים.
דילוג לתוכן