בלוטת התריס

בלוטת התריס

בלוטת התריס, המכונה גם בלוטת המגן, ממוקמת בקדמת הגרון ואחראית על שחרור הורמונים ישירות למחזור הדם. תפקידה העיקרי הינו שליטה על חילוף החומרים/הפעילות המטבולית של הגוף.

כ 12% מהנשים וכ 3% מהגברים סובלים מהפרעות בפעילות של בלוטת התריס, אשר עלולה להופיע כפעילות יתר (היפר תירואידיזם) – מצב שבו הבלוטה מפרידה כמות רבה מידי של הורמונים, הגורמת לפעילות מטבולית גבוה. או תת פעילות של הבלוטה (היפותירואידיזם) – מצב שבו הבלוטה אינה מפרישה כמות מספקת של הורמונים לתפקוד תקין. אבחנה רגילה נעשית באמצעות בדיקת דם, בה נבדקת רמת ה TSH וכן רמת הורמוני T3, T4.

פעילות לא תקינה של הבלוטה (יתר או תת), גורמת לתופעות לוואי ונזקים רבים:

תת פעילות – עלייה במשקל ללא קשר לכמות האכילה, עייפות, חולשה, הפרעות שינה, אנמיה, עצירות, דיכאון, הפרעות במחזור החודשי, נשירת סיער, פנים נפוחות, התכווציות שרירים ועוד.

פעילות יתר – ירידה במשקל למרות תיאבון רב, הפרעות במערכת העיכול, הפרעות שינה, עצבנות והיפראקטיביות, לחץ דם גבוה, דופק מהיר, תחושת חום והזעה מוגברת.

תפקוד לקוי של הבלוטה יכול לנבוע מסיבות רבות, כגון: מחלות אוטואימוניות או ויראליות, חוסר ביוד, פגיעה פיזית בבלוטה, אי ספיקה של בלוטת האדרנל, וכתופעת לוואי כתוצאה מנטילת תרופות מסוימות.

הטיפול המערבי בבעיה מווסת את הפעילות על ידי טיפול תרופתי, טיפול רדיו אקטיבי ובאמצעות ניתוח להסרה חלקית או מלאה של הבלוטה.לשיטות אלו תופעות לוואי, סיבוכים וסיכונים.

תכנית הטיפול:
במרכז רפאל לרפואה משלימה, מטפלים בהצלחה בפעילות לקויה של בלוטת התריס באמצעות איזון הפעילות והקלה על התסמינים השונים ועל נזקים למערכות הגוף.

טיפול במקרים רבים מראה כי מקורו של התפקוד הלקוי נעוץ במקרים רבים באנרגיה ירודה של הכליות ו/או חוסר איזון אנרגטי.
במקרים אלו ניתן באמצעות טיפול משולב על פי שיטת רפאל לשפר את התפקוד ואף לאזן את פעילות הבלוטה.
גם במקרים בהם הבעיה נובעת ההפרעה ממחלות אוטואימוניות, ניתן באמצעות טיפול משולב בשיטת רפאל לשפר את התפקוד ולהקל מאוד על תופעות הלוואי.

  • באמצעות אבחון שאינו פולשני בשיטת רפאל, המשלב ומצליב מידע מבדיקת 3 מערכות עיקריות: עמוד השדרה, מערכת השרירים, ובדיקת דפקים, על פי הרפואה הסינית, מאתרים את מקור הבעיה, מוקדי החולשה בגוף, ומותאמת תוכנית טיפולית אישית ואופטימאלית.
  • בניית תוכנית אישית ושילוב סוגי טיפול שונים, משפרים את תפקוד מערכות הגוף, זרימת הדם, מחזקים את המערכת החיסונית, ובכך מסייעים לגוף להתמודד עם המחלה, וכן, מונעים לא אחת שימוש ייתר בתרופות ומעורבות כירורגית.
דילוג לתוכן