עיסוי רקמות עמוק

טיפול טבעי בכאבי ראש

עיסוי רקמות עמוק

ככל שעובר הזמן הופכות השיטות השונות של טיפול אלטרנטיביים או טיפולים משלימים ליותר ויותר נפוצות ומקובלות גם בקרב הרפואה המערבית. הרבה אנשים מחפשים שיטות וטיפולים חדשים שיסייעו להם להתמודד עם מצבים רפואיים שונים, ולצד השיטות המוכרות יותר, יש גם כמה טכניקות טיפול מעולות שלא נמצאות ממש באור הזרקורים. אחת מהשיטות האלו נקראת עיסוי לימפטי – טכניקת עיסוי ייחודית שיכולה לעזור בהרבה מאד מצבים. אם עדיין לא יצא לכם לשמוע עליה, אנו רוצים לספר על הייחודיות שלה ועל כל היתרונות כעת.

מהו עיסוי לימפטי?

עיסוי לימפטי זו טכניקת עיסוי ייחודית שהמטרה שלה היא לשפר את יכולת הניקוז של מערכת הלימפה בגוף ולהמריץ אותה. העיסוי מתבצע על ידי מעסה שהוא בעצם פיזיותרפיסט לימפטי מוסמך, והוא משתמש בתרגילים שונים ובהפעלת לחץ באמצעות הידיים לניתוב ועידוד הזרימה בנימים הלימפטיים שמתחת לעור. העיסוי הלימפטי מתאים לאנשים שסובלים מבצקות בגוף על רקע מצבים רפואיים שונים, בין אם אלו מצבים של בצקות מולדות או גנטיות, בצקות על רקע טיפולים במחלת סרטן, בצקות שהן תסמין משני לפציעות, בצקות לאחר טראומה מקומית וכן הלאה.

מה הבדיקה שכדאי לעשות לפני עיסוי לימפטי?

המערכת הלימפטית בגוף היא מערכת המוכרת היטב למדע ולעולם הרפואה. לפני עיסוי לימפטי, חשוב מאד לבחון את התפקוד שלה לעומק כדי לדעת באיזה סוג טיפול לבחור ועל מה כדאי לשים דגש. מערכת הלימפה נפגעת הרבה פעמים לאחר כריתה של הבלוטות מסיבות שונות (לצורך הדוגמה – נשים שעברו כריתת שד לאחר מחלת סרטן ובתהליך הוסרה גם בלוטת הנימפה מבית השחי), וניתן למדוד את הפעילות שלה דרך בדיקות דם ובחינה חיצונית של הגוף. לפני תחילת הטיפולים חשוב לעבור מיפוי כולל של תפקוד המערכת הלימפטית בגוף. בדומה למשל לבדיקת כירופרקטיקה, יש כאן בהחלט דגש על בדיקה גופנית חיצונית שניתן לבצע לפני הטיפול, אך בניגוד אליה כאן גם יש לנו אפשרות לבדיקה מדויקת יותר שתיתן לנו תמונת מצב ברורה יותר של תפקוד מערכת הלימפה בגוף.

מה הם התסמינים של לימפאדמה?

לימפאדמה היא מצב רפואי שבו הנוזל הלימפטי המופק בבלוטות הלימפה מצטבר בחלל הבין תאי בין איברים שונים בגוף, וגורם לבצקות ונפיחויות באותם האזורים. הבצקת תופיע הרבה פעמים בידיים וברגליים (בגלל הימצאותן של בלוטות הלימפה במפשעה ובבתי השחי), אך עשויה להופיע במקומות אחרים לרבות הבטן והחזה, הגב ואפילו הפנים.

התסמין העיקרי למצב של לימפאדמה הוא נפיחות באחד מאזורי הגוף, לרוב בגפיים. לרוב מתלווה גם אי נוחות מובחנת בגלל המתיחה של העור ותחושה של כבדות באזור הבצקת. ללא טיפול נאות, הבצקת עשויה להפוך לנוקשה וכואבת ביותר, ואפילו עשויה לגרום למגבלות בתנועה ובתפקודי הגוף. אם התופעה נמשכת זמן רב, עשויה להתרחש התעבות של העור, התקשות והתקפלות שלו. לעיתים אף יש דליפה של נוזלים לימפטיים דרך העור החוצה.

מהם דרכי הטיפול הטבעי בלימפאדמה?

אז מה בעצם מיוחד כל כך בעיסוי הלימפטי, ומדוע הטכניקה הזו מצליחה איפה שהרבה אחרות נכשלות? ובכן, אלו הם בלי ספק העקרונות העיקריים והחשובים ביותר שהופכים אותה לכל כך ייחודית.

טכניקה

הדגש החשוב ביותר הוא בלי ספק הטכניקה. המעסה מבצע לחיצות ידניות בדגש על שחרור נתיב הזרימה הטבעי של הנוזלים הלימפטיים בגוף. כאשר קיימות בצקות, המשמעות היא שיש חסימות. טכניקת העיסוי הלימפטי למעשה יודעת לבצע מעין מעקפים ולנתב את הנוזלים בדרכים אחרות הלאה, ובכך היא משחררת את הפקק שנוצר ומספקת הקלה משמעותית לבצקות ולאזורים הנפוחים.

טיפול פיזיותרפי

העיסוי הלימפטי הוא לא רק עיסוי, אלא סוג של טיפול פיזיותרפי של ממש הכולל מניפולציות על תנועת הגוף בשילוב עם לחיצות ומגע. מטפל או מטפלת מקצועיים יודעים איך לנתב את הנוזל בצורה טובה דרך תרגילים ותנוחות שונות בשילוב עם העיסוי. נרחיב על כך בעוד כמה מילים בהמשך.

תוכנית טיפולים

עיסוי לימפטי הוא משהו שחייבים לבצע עם תכנון מוקדם מראש. כדי לראות תוצאות, צריך לחזור על כמה טיפולים ברווחים ברורים ולתכנן מראש איך ייראה כל טיפול ובאיזה אזור הוא מתמקד. בשיטה של מרכז רפאל, הדגש ניתן באופן משמעותי על האבחון ועל בנייה של תכנית טיפולים ברורה ומסודרת, וכך צריך להיות בכל טיפול עיסוי לימפטי שהוא. האבחון עצמו מתבצע באמצעות כמה אנשי מקצוע מכמה תחומים, כדי שהמטופל יקבל את תוכנית הטיפולים היעילה ביותר, וכזו שבאמת תביא לו תוצאות לטווח הארוך.

התמדה

התמדה היא מפתח להצלחת הטיפול. אם קובעים סדרה של עשרה טיפולים והמטופל מפספס את חלקם או לא מגיע בזמן, זה עלול לפגוע ביעילות של התהליך. הטיפולים חייבים להיות מסודרים, במרווחים יחסית קטנים ובתהליך סדור, וזה קריטי.

מה היתרונות בעיסוי לימפטי?

אז מה היתרונות של העיסוי הלימפטי? ובכן, לשחרור ולהמרצה של המערכת הלימפטית בגוף של יתרונות רבים, הנה כמה מהם:

  • שחרור בצקות: עיסוי לימפטי מקצועי יכול לשחרר בצקות קשות על רקע לימפטי באזורים שונים בגוף.
  • המסת שומן והסרת צלוליט בגוף: זוהי אומנם לא המטרה הראשונית של טיפול מהסוג הזה, אך זהו בהחלט יתרון נפלא שמרוויחים על הדרך. במקומות עם צלוליט בגוף זרימת הדם היא חלשה יותר, וזה קשור באופן ישיר גם לזרימה של הנוזלים הלימפטיים בגוף.
  • הקלה על כאבים: העיסוי יכול לעזור להקלה על כאבים כתוצאה מבצקות או חסימות במערכת הלימפטית. במצבים של בצקות קשות, השינוי הוא הרבה פעמים משמעותי ומרחיק לכת.
  • טיפול במערכת הלימפטית ללא תרופות או התערבות ניתוחית: במקרים מסוימים העיסוי הלימפטי יכול להחליף את הטיפולים הקונבנציונליים בלימפאדמה ואם אפשר להימנע מניתוחים ותרופות זה תמיד טוב. גם במקרים בהם זה לא מחליף טיפול קונבנציונלית, זה יכול לעזור ולהקל על תהליך ההחלמה, ולכל הפחות להפחית את הצורך בתרופות ומשככי כאבים.

מה החסרונות?

  • סדרת טיפולים שמחייבת התמדה: זה לא טיפול בסגנון ״זבנג וגמרנו״. יש צורך בהתמדה במסגרת סדרת טיפולים, וכמו שאמרנו קודם לכן, ההתמדה של המטופל היא קריטית ביותר להצלחה.
  • זה עשוי להיות כואב: נכון שהעיסוי הלימפטי מקל על כאבים בטווח הרחוק, אך בפועל הטיפול עצמו עשוי להיות כואב ולא נעים, במיוחד כשמדובר בעיסוי באזורים בצקתיים מתקדמים.

מה הקשר בין פיזיותרפיה לעיסוי לימפטי?

כאמור, עיסוי לימפטי הוא בהגדרה שלו סוג של פיזיותרפיה. הרעיון הוא לא רק עיסוי כאשר המטופל פאסיבי, אלא הדרכה לביצוע תרגילים פיזיותרפיים לצד העיסוי. חשוב לשים לב שהמטפל או המטפלת גם מדריכים את המטופלים לתרגולים שונים בבית ובזמן הפנוי, וזה ממקסם אפילו יותר את היעילות של הטיפול.

היתרון של מרכז רפאל

עיסוי לימפטי זו טכניקת טיפול נהדרת שיכולה לספק הקלה וריפוי במקרים של בעיות שונות על רקע חסימה במערכת הלימפטית בגוף. כאן במרכז הרפואי רפאל אנו יודעים לטפל בשיטה כחלק בלתי נפרד מהתפיסה הייחודית שלנו לטיפול. אנו מקפידים להתאים לכל מטופל תכנית מלאה לכל מצב רפואי שכוללת אבחון מוקדם מקיף, התאמת טיפולים שונים (כגון עיסוי רקמות, פיזיותרפיה, דיקור סיני, עיסוי לימפטי כמובן) והמלצות לשינוי הרגלים ויצירה של אורח חיים מאוזן ובריא יותר. השיטה שלנו מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם ואנו גאים בהצלחה שלנו לסייע לאלפי ישראלים ולספק אלטרנטיבה לטיפולים קונבנציונליים או תמיכה איכותית.

סיכום

אם גם אתם סובלים מבעיות שונות ולא מצליחים למצוא פתרון בשום מקום אחר, אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת אבחון, בניית תוכנית טיפולים וקבלת טיפול ממיטב המומחים בתחום. אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בכל שלב וצוות המומחים שלנו ישמח לייעץ ולבחון את האפשרות לטיפולים שונים שיחזירו לכם את איכות החיים.

עיסוי רקמות עמוק
התמחויות נוספות:

נטורופתיה

נטורופתיה היא רפואה טבעית, המאמינה בכוח הריפוי הפנימי שקיים בטבע ובכל אדם.המושג נטורופתיה מורכב משתי מילים לטיניות "Natural" – טבע, ו – "Pathy" – מחלה.

קרא עוד »

יוגה

אימון יוגה משמש זה אלפי שנים ככלי לריפוי ושינוי ע"י שימוש מושכל בתנוחות גוף, תרגילי נשימה וטכניקות הרפייה. התרגול משמש למטרות שונות: קידום ושימור בריאות

קרא עוד »
טיפול טבעי בכאבי ראש

עיסוי רקמות עמוק

ככל שעובר הזמן הופכות השיטות השונות של טיפול אלטרנטיביים או טיפולים משלימים ליותר ויותר נפוצות ומקובלות גם בקרב הרפואה המערבית. הרבה אנשים מחפשים שיטות וטיפולים

קרא עוד »

טווינה

בשנים האחרונות נראה כי הפופולריות של שיטות הטיפול המשלימות הולכת וגוברת, וכי יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות של טיפולים כאלו, לעיתים על חשבון טיפול

קרא עוד »
ספורט

קרניו-סקראל

קרניו סקראל הוא שם של טיפול ושל שיטת אבחון עדינה שאיננה פולשנית. מטרת השיטה היא לחזק את כוחות הריפוי של הגוף ואת מערכת החיסון בצורה

קרא עוד »

רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול בה כף הרגל שלנו משמשת כמפה ומייצגת את מצב הבריאות של הגוף שלנו. כף הרגל יכולה לתת לנו המון מידע על

קרא עוד »
טווינה

שיאצו

מה זה שיאצו שיאצו הנה שיטת טיפול יפנית אשר פותחה לפני כ- 100 שנה. פירוש השם "לחץ אצבע" השיטה פותחה על ידי מאסטר בשם Namikoshi Turo 

קרא עוד »

רפואה סינית

הרפואה הסינית היא רפואה עתיקת יומין אשר מבוססת על בדיקת הבן אדם עצמו ולא המחלה ממנה הוא סובל. בבדיקה מחפש המטפל מהו שורש חוסר האיזון

קרא עוד »
דיקור סיני

דיקור סיני

דיקור סיני הוא אומנות טיפול עתיקה שהתפתחה ברפואה הסינית המסורתית. שיטת טיפול זו מערבת הכנסת מחטים דקות אל תוך שכבת העור העליונה בנקודות מסוימות בגוף,

קרא עוד »
כאבי גב תחתון

אוסטאופתיה

אוסטאופתיה תופעות רפואיות והפרעות שונות יכולים לגרום לכאבים רבים ולסבל בלא מעט מקרים. הרפואה המערבית מציעה פתרונות שהם לעיתים יעילים וטובים ולעיתים פחות, אך בכל

קרא עוד »
טיפול כירופרקטיקה

כירופרקטיקה

אם אתם חווים כאבי גב, צוואר וגפיים מתמשכים, פציעות כמו פגיעות ספורט או פריצת דיסק, ואף כאבי ראש, מיגרנות, אסטמה – כדאי שתדעו כי יש

קרא עוד »
דילוג לתוכן