הפרעות אכילה

הפרעות אכילה

הפרעות אכילה הן ביטוי להתנהגות אכילה חריגה, שהנפוצות הן אנורקסיה ובולימיה. הפרעות אלה ניתן למצוא בעיקר בקרב בנות בגיל ההתבגרות, אך גם בני נוער ומבוגרים עלולים לסבול מהמחלה.

הפרעת אכילה נחשבת הפרעה פסיכולוגית, אך יש לה גם השלכות רפואיות חמורות ובלתי הפיכות. בקרב אנורקטיות עלולות להופיע תופעות כמו היעדר וסת, נשירת שיער, ציפורניים שבירות, פלומות שיער מופיעות על העור כדי להגן עליו, התייבשות, טמפרטורת גוף נמוכה וקושי להתמודד עם קור, פגיעות למחלות וזיהומים, בעיות בקצב הלב וחולשת שרירים.

בקרב בולימיות יכולות להופיע תופעות כמו: אוסטיאופורוזיס כתוצאה מחוסר בסידן, נזקי שיניים כתוצאה מפגיעה של חומצות הקיבה, צלקות על גב כף היד כתוצאה מגרימת הקאות, בטן נפוחה, עור יבש והתכווצויות של שרירים.


תכנית הטיפול:
הטיפול בהפרעות אכילה על פי שיטת רפאל, מתמקד בחיזוק מערכות הגוף המותשות, הזרמת מחזור הדם והחמצן והחזרת החיוניות לגוף. הטיפולים עשויים לפתוח את התיאבון, לשפר את האנרגיה, ובכך להחזיר את מערכות הגוף לתפקוד תקין, כולל החזרת המחזור החודשי.

  • במסגרת הטיפול נערך אבחון שאינו פולשני, המשלב ומצליב מידע מבדיקת 3 מערכות עיקריות: עמוד השדרה, מערכת השרירים, ובדיקת דפקים, על פי הרפואה הסינית.
  • על ידי האבחון מאתרים את  מוקדי החולשה של הגוף, ומותאמת תוכנית טיפולית אישית ואופטימאלית.
דילוג לתוכן