דלקת בדרכי השתן טיפול טבעי

דלקת בדרכי השתן טיפול טבעי

דלקות בשתן הן דבר נפוץ מאוד, וכמעט כל אישה חוותה לפחות פעם אחת בחייה הבוגרים דלקת בשתן. לדלקות סימפטומים שונים, ואצל חלק גדול מהאוכלוסייה הדלקות הן כרוניות וחוזרות לבקר מפעם לפעם. הסיבות לכך מגוונות ואינדיבידואליות לכל אחד ואחת, אך ישנו הבדל פיזיולוגי מהותי בין נשים לגברים אשר גורם לריבוי התופעה דווקא אצל נשים. היום קיימים טיפולים תרופתיים שונים הניתנים למניעת דלקות בשתן, אך חשוב לדעת כי קיימים גם טיפולים טבעיים אשר עשויים לסייע במניעת דלקות בשתן ובהקלה עליהן. על כן, במאמר זה נרחיב על התופעה ועל הגורמים לה וגם על הטיפולים הטבעיים שיכולים לעזור.

מהי דלקת בשתן?

דלקת בשתן היא שם כללי לזיהומים אשר נגרמים מחיידקים שונים, וירוסים, פטריות, לכלוך ולעיתים גם מזיקים אחרים, בייחוד בשלפוחית השתן ובדרכים המובילות אליה. השתן הוא נוזל סטרילי אשר מופק בכליות ויוצא מהגוף דרך צינורית השופכה שמחוברת ישירות לשלפוחית השתן. הזיהומים יכולים להתפתח בצינורות אלו וגם בשאר המערכות המובילות לשלפוחית השתן, כמו ברירית המרפדת את השלפוחית ואף להגיע לכליות. לעיתים זיהומים שונים מתיישבים דווקא על אזור צינורית השופכה או מגיעים לשלפוחית השתן. כמו כן, לגוף האישה מבחינה אנטומית צינור השופכה קצר יותר והימצאותו בקרבה לאזורים אחרים בגוף האישה, כמו פי הטבעת והנרתיק, מגדילים את סיכויי האישה לחלות בדלקת בשתן בצורה משמעותית.

איך אפשר לטפל בדלקת בשתן באופן מידי?

טיפול בדלקת איננו מידי. הטיפול שניתן לרוב יהיה תרופתי, כאשר הוא מיועד לטיפול בסימפטומים של הדלקת. כאשר מדובר בדלקת חיידקית אפשר גם לקבל טיפול אנטיביוטי למשך תקופה של כשבוע עד עשרה ימים, שיכולות להיות לו תופעות לוואי רבות כגון: שינוי המאזן של החיידקים הטובים בגוף, החלשת מערכת החיסון ,חשיפה למחלות נוספות ופיתוח עמידות של החיידקים לאנטיביוטיקה שתמנע ממנה להשפיע לאורך טווח. כאשר מדובר בדלקת ויראלית ניתנים כל מיני סטרואידים שמקלים על הסימפטומים עד שהווירוס עובר מעצמו, אך במקרים כאלו הוא עלול לחזור וזו אחת הסיבות מדוע אנו עדים למקרים רבים של דלקת שתן כרונית שעוברת וחוזרת.

מהם התסמינים לדלקת בשתן?

ישנם תסמינים שונים לדלקת בשתן והם יכולים להופיע כולם יחדיו, אך הם יכולים גם להופיע לחוד. הופעת התסמינים תחל לרוב לפני התפשטות הדלקת, ובמרבית המקרים תופיע צריבה חריגה בעת מתן שתן אשר תלווה בכאבים בבטן התחתונה ובצורך להטיל שתן במשך פעמים רבות ודחופות. תסמין נוסף הוא כאב או הרגשה של לחץ נקודתי על שלפוחית השתן, אף על פי שלא תמיד נוכל לתת שתן ואם כן בכמויות קטנות מאוד. תסמינים נוספים לדלקת בשתן יכולים להיות כאבים בגב התחתון, שתן עכור או שתן חום ולעיתים אפילו שתן בעל ריח כבד וחריף. כמו כן יכולים להופיע גם כאבים בעת קיום יחסי מין ויובש באזור השופכה והנרתיק. לעיתים מתווסף לתסמינים הקיימים גם חום גבוה, צמרמורות וחולשה כללית.

מהן הסיבות לדלקת בשתן?

הסיבות להידבקות בדלקת בשתן יכולות להיות רבות והן שונות אחת מהשנייה כאשר בנשים אחת הסיבות השכיחות להידבקות בדלקת בשתן הן המבנה האנטומי החיצוני של מערכת השתן והרבייה של האישה. סיבה נוספת להידבקות של האישה בדלקת בשתן הן חיידקים שנמצאים בצואה ומגיעים מפי הטבעת אל הנרתיק של האישה שמנקה את האזור לכיוון הלא נכון. גם שימוש במוצרים מבושמים כמו נייר טואלט ומגבונים, שימוש בתחתוניות, שטיפה מוגברת של האזור בסבונים אינטימיים שמשנים את ה-PH באזור או אי שמירה על ההיגיינה באזור בעיקר אחרי קיום יחסי מין. גורמים נוספים העלולים להוות מצע להתפתחות דלקת בשתן הם חסימות בדרכי השתן וחולשה של מערכת החיסון.

טיפול טבעי לדלקת בדרכי השתן

גם טיפול טבעי יכול לרפא ולעזור למנוע דלקות בשתן, כאשר טיפול טבעי נעשה במטרה לפתור את הבעיה מהשורש. הדרך להתחיל טיפול טבעי היא לשנות את אורח החיים ובכך להגביר את הסיכויים למניעת חזרתה. למשל, מומלץ לשתות כמה שיותר מים, כ-2 ליטר ליום, ולהפחית את צריכת הסוכר והפחמימות הפשוטות ככל האפשר. גם מקלחות אחרי קיום יחסים ולבישת תחתונים מכותנה אשר אינם צמודים מידי תורמת. חשוב גם לא להתאפק יותר מידי כאשר יש צורך לתת שתן ולהשתדל לרוקן את השלפוחית כמה שיותר. גם שתיית מיץ חמוציות טבעי בלי סוכר יכולה לתרום רבות למניעת חזרתה של הדלקת. מלבד טיפים אלו כמובן שיש גם עזרים ושיטות שעוזרות מעולם הרפואה הסינית, עליהם נפרט מיד.

טיפול טבעי בדלקת בשתן בעזרת הרפואה הסינית

טיפול טבעי בדלקות בשתן יכול לעזור מאוד למניעת חזרתן, כאשר עיקרו של הטיפול לפי הרפואה הסינית הוא לחזק את המערכת החיסונית שנחלשה, ובעיקר לאזן את הגוף כדי למנוע היחלשות וחזרה של הדלקת. הרפואה הסינית דוגלת באבחון רב מערכתי אשר בודק את מקור הבעיה ואת ההיחלשות לפי בדיקת דופק, בדיקה של עמוד השדרה ושל מערכת השרירים. בצורה זו אפשר להתאים טיפול ייחודי אשר יתאים ספציפית לנסיבות שגרמו לדלקת בשתן אצל כל אחד ואחת אינדיבידואלית. שיטה זו של הרפואה הסינית מאפשרת יצירת תוכנית אישית ושילוב של כמה שיטות טיפול להבטחת החלמה ולמניעה של חזרת הדלקת בשתן. הטיפול הטבעי בדלקת בשתן בשיטת הרפואה הסינית יכול להתבצע בדרכים שונות ולכלול שיאצו, דיקור סיני, עיסוי רקמות עמוק אשר יתמקד בעיקר בטחול ובכליות, נטילת צמחי מרפא סיניים אשר הורתחו ושימוש בתוספי תזונה שונים – כמובן שחשוב להתייעץ עם גורם רפואי מומחה כדי להתאים את הטיפול המדויק לכם.

לסיכום

טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן יכול להועיל מאוד ולהקל על כאבים ואי נעימויות שנגרמות עקב הדלקת. מעבר לכך, טיפול טבעי לא יכול להזיק, בייחוד כשמדובר בטיפול אשר מותאם אישית לדלקת ולנסיבות התפרצותה. דלקות בשתן הן לא עניין נעים כלל אך לרוב אפשר לטפל בהן, לכן בהיוועצות עם רופא כדאי לשקול גם טיפול טבעי משלים שיעזור להימנע מהדלקות בשתן ומחזרתן.

על אף העובדה שדלקת בשתן נפוצה יותר אצל נשים, גם גברים סובלים ממנה. אצל גברים, לעומת נשים, הגורמים לכך יכולים להיות שונים ולרוב הדלקת תתחיל בגלל בעיות בבלוטת הערמונית. כמובן שחוסר היגיינה יכול גם הוא לתרום למצב, אך התסמינים של הדלקת לרוב יהיו דומים לאלו של הנשים. הטיפול לדלקת יינתן בצורה אינדיבידואלית לפי הגורם לה.

דלקות בשתן יכולות לחזור כאשר לא מטפלים בשורש הבעיה שגורמת להן מלכתחילה. קבלת טיפול תרופתי אשר מטפל בעיקר בסימפטומים של הדלקת, אך לא תמיד מטפל במה שגרם לה, יכול לגרום לחזרה של הזיהום והדלקת.

טיפול בדלקת בשתן בעזרת טיפול טבעי יכול לעבוד בצורה מעולה בשילוב טיפול תרופתי, כאשר הוא מותאם בצורה אישית לאישה או לגבר אשר סובלים מהדלקת. טיפול טבעי בדלקת בשתן מטפל בשורש הבעיה אשר גורמת לדלקת לחזור, ולשינוי באורח חיים לטווח ארוך ועל כן תורם מאוד למיגור הופעה חוזרת של הדלקת.

דילוג לתוכן