ברונכיט / דלקת סימפונות

ברונכיט / דלקת סימפונות

ברונכיט הינה דלקת במערכת הצינוריות (הסמפונות), אשר אחראית על הכנסת האוויר לריאות, הגורמת לגירוי, שיעול יבש ומלווה בכיח, כאב גרון, 'צפצופים' בנשימה, אף סתום ולעיתים חום.

ברונכיוליטיס היא אחת הסיבות השכיחות ביותר לאשפוזים במחלקות ילדים במהלך החורף ובעונות המעבר.
בשנתיים הראשונות לחיי התינוק נגרמת לרוב דלקת זו על ידי זיהום ויראלי, נגיף RSV.

ישנם שני סוגי ברונכיט:
1. ברונכיט אקוטית (דלקת סמפונות חריפה)
מקור המחלה ויראלי או חיידקי לרוב נמשכת בין מספר ימים ל- 3 שבועות

2. ברונכיט כרונית (דלקת סמפונות כרונית)
תסמינים הנמשכים 3 חודשים או יותר בשנה, במשך שנתיים ומעלה ברציפות. דלקת כרונית עלולה לנבוע מגירוי ארוך טווח של הסמפונות. הגורם העיקרי לדלקת כרונית הינו העישון, אך גם: סיבוך ממחלות אחרות, חשיפה לחומרים כימיים, אלרגניים, ובקרב ילדים שקדים או פוליפים מוגדלים.

תינוקות, ילדים ואנשים מבוגרים הסובלים מרגישות במערכת הנשימה, עלולים לפתח ברונכיט כרונית, או לסבול מסיבוכים אחרים, כגון אסתמה ודלקת ריאות.

הטיפול ברפואה הקונבנציונאלית נותן מענה בהקלה על דרכי הנשימה וטיפול במרכיב זיהומי חיידקי באמצעות אנטיביוטיקה, אך אינו מטפל בשורש הבעיה.

"..הבאתי למרכז רפאל את בתי, נועה, בת שנתיים ו- 8 חודשים עם שיעול כרוני, ששום דבר לא עזר.
רפי היחיד במינו, האחד והיחיד, שעזר לה…"


הפתרון לפי מרכז רפאל:
במרכז רפאל לרפואה משלימה, מטפלים בהצלחה בתינוקות וילדים רבים, תוך שימת דגש על טיפול בשורש הבעיה – הגורם להתפרצות הדלקת, וכמובן גם להקלה על השיעול והכאבים. באמצעות שיטת רפאל, בתהליך טיפולי פשוט, בטוח ולא מכאיב, מחזקים את מערכות הגוף ומאזנים אותן, ובכך, מונעים לא אחת דלקות כרוניות ושימוש ייתר בתרופות.

  • מתבצע אבחון שאינו פולשני, המשלב ומצליב מידע מבדיקת 3 מערכות עיקריות: עמוד השדרה, מערכת השרירים, ובדיקת דפקים, על פי הרפואה הסינית, מאתרים את מקור הבעיה, מוקדי החולשה בגוף, ומותאמת תוכנית טיפולית אישית ואופטימאלית.
  • נבנית תוכנית אישית ושילוב סוגי טיפול שונים, משפרים את תפקוד מערכות הגוף, זרימת הדם, ובכך מסייעים לגוף להתמודד עם הדלקת והתסמינים ולמנוע דלקות חוזרות.
דילוג לתוכן