מפרק כף יד – קרפל טנל

טיפול כירופרקטיקה

מפרק כף יד – קרפל טנל

תסמונת מנהרת שורש כף היד (קרפל טאנל) הינה תופעה של הירדמות, עקצוץ, נימול או כאב בשורש כף היד, אשר יכולה להקרין ליד כולה.עיקר הכאב מתרכז, לרוב, באגודל ובשלושת האצבעות הסמוכות לו.

התופעה עלולה להיגרם מפציעות מאמץ כתוצאה מפעולה חוזרת, למשל: עבודה מאומצת על מחשב, אך לרוב יהיה קשר לגורמים גנטיים וביולוגיים. לעיתים הבעיה תתעורר כתוצאה מדלקות המצרות את התעלה ויוצרות לחץ על העצב, הפרעה בזרימת הדם לעצב, סוכרת ושינויים מבניים של התעלה.

התופעה שכיחה גם בקרב נשים בהיריון ולאחר לידה, כתוצאה מהפרעות הורמונאליות. היווצרות הבעיה כתוצאה מסיבה משנית זו משפרת את הסיכויים להפחתה משמעותית ואף היעלמות לאחר חזרת הגוף לאיזון.

.."כאחת המטופלות הראשונות שלך שבמשך השנים העמדת אותי על הרגליים תרתי משמע, וגאלת אותי מכאבי הגב התכופים. הרשה נא לי לברך אותך שוב ושוב על כך שהצלחת בעזרת טיפול משולב לשחרר אותי מתופעת ה"קרפל טנל" ממנה סבלתי.." המשך קריאה

התופעה מופיעה בכ – 1% מהאוכלוסייה הבוגרת, ושכיחה יותר בקרב נשים (פי 2), ולרוב, גורמת לתפקוד לקוי, פגיעה באיכות החיים ואף אובדן כושר עבודה.ישנם מקרים בהם התופעה חולפת מעצמה, למרות שהנטייה של המחלה לחזור לסירוגין לאורך השנים, ואף להחמיר ולגרום לנזק בלתי הפיך לעצב. על כן, יש חשיבות רבה לבצע טיפול לשיפור המצב ולמניעה מיד עם הופעת הבעיה.

הרפואה הקונבנציונאלית מטפלת בתופעה באמצעות פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, הידרותרפיה, אמצעים תומכים כגון: סד מנוחה.
במקרים חמורים יותר ניתנות תרופות אנטי דלקתיות, הזרקת סטרואידים לתעלה הקרפלית, וכן, ניתוחים לתיקון תעלת שורש כף היד.

הפתרון לפי מרכז רפאל:
באמצעות שיטת רפאל, ניתן לטפל בהצלחה בתופעת הקרפל טאנל, בהקלה משמעותית על הכאבים ולעיתים בשיפור התופעה והעלמתה.   

  • באמצעות אבחון שאינו פולשני, המשלב ומצליב מידע מבדיקת 3 מערכות עיקריות: עמוד השדרה, מערכת השרירים, ובדיקת דפקים, על פי הרפואה הסינית, מאתרים את מקור התופעה, את מוקדי החולשה של הגוף, ומותאמת תוכנית טיפולית אישית ואופטימאלית. 
  • בניית תוכנית אישית ושילוב סוגי הטיפול, בכללם: דיקור, שיאצו וכירופרקטיקה, מסייעים בשחרור לחצים, משפרים את תפקוד המערכות הפנימיות, מחזקים את המערכת החיסונית ובכך מקלים ומסייעים לגוף להתמודד עם הבעיה.
דילוג לתוכן