טיפול בכאבי ראש

טיפול טבעי בכאבי ראש

טיפול בכאבי ראש

כאב ראש זו תופעה שכמעט כל אדם מכיר. כאבי ראש תוקפים ממגוון סיבות שונות וזה קורה באופן כמעט שווה בכל חלקי האוכלוסייה. בעוד שבהרבה מקרים לא מדובר בתופעה מסוכנת, זה בהחלט יכול להיות לא נעים ומאד מתסכל, בעיקר אם זה חוזר על עצמו באופן קבוע. שימוש בתרופות באופן קבוע הוא לא אידיאלי לצורך פתרון הבעיה, ובדיוק בגלל זה כדאי להכיר את הפתרונות הטבעיים שיכולים להביא להקלה. בואו נדבר על הסיבות הנפוצות לכאבי ראש, ניגע בסוגים שונים של כאבים ונכיר כמה אפשרויות טבעיות לטיפול שיכולות לספק הקלה טבעית ויעילה.  

הסיבות לכאבי ראש

חשוב להבין כי הסיבות לכאבי ראש הן רבות: אורח חיים מודרני ועמוס, שימוש בתרופות מרשם, תזונה לקויה או כאבים כתוצאה מרגישות לזוגי מזון מסוימים, עבודה בסביבת קרינה, חוסר בשעות או עודף שעות שינה, חשיפה ארוכה לשמש וכן הלאה.
במקרים מסוימים זה עשוי להיגרם כתוצאה מתופעת לוואי של תופעה רפואית אחרת. אצל נשים כאבי ראש עשויים להיות הורמונליים, ולכן יופיעו לא אחת סביב המחזור החודשי.
כאמור, במרבית המקרים זה לא דבר מסוכן, אך אם מדובר בכאב חד וחריג שמגיע באופן פתאומי, חשוב לבדוק מה מקור הבעיה.

כאבי ראש-אישה מבוגרת

אילו סוגים של כאבי ראש אנו חווים?

ככלל ניתן לחלק את סוגי הכאב הראש לשתי קטגוריות כלליות:

כאב ראש תעוקתי ומתחי

אלו כאבי הראש הנפוצים ביותר ויכולים להופיע בשתי הרקות של הראש (שתי צידי הראש) או מקדימה באזור המצח. אצל רבים מדובר בסוג של תחושת לחץ, כאילו מהדקים
חגורה סביב הראש. זהו כאב ראש שהעוצמה שלו היא לרוב בינונית ובדרך כלל לא מלווה בתסמינים אחרים, למעט במקרים בהם מדובר 
בכאבי ראש וצוואר כשהמקור לכאב הוא אורתופדי. כאב ראש מתחי או תעוקתי נפוץ ביותר בשעות היום. אלו הם כאבי הראש הנגרמים משלל סיבות שונות לרבות מתח, דיכאון, חוסר שינה, תזונה לא מסודרת, וכמובן עשויות להיות סיבות אחרות ושונות לחלוטין וכל מטופל
לגופו.

כאב ראש טריגמינלי אוטונומי

כאבי ראש הנחשבים לשכיחים פחות ונפוצים יותר אצל גברים מאשר אצל נשים. הכאב המוכר בקבוצה הזו הוא הכאב המקבצי המאופיין בהתקפים עוצמתיים בצד אחד של הראש, באזור הרקה ובאזור ארובת העין. כאבים אלו מלווים בתסמינים כמו דמע, גודש באף, צניחת עפעפיים, התכווצות אישונים ועוד. לרוב מדובר במצב שאורך בין 15 ל-180 דקות.כאן מדובר בכאבים המצריכים טיפול רפואי מיוחד.

מה ניתן לעשות במקרה של כאבי ראש חזקים?

כאשר מדובר בכאבי ראש ומיגרנות שחוזרים באופן קבוע, הם יכולים לשבש במידה רבה את שגרת החיים של מי שסובלים מהם ויש צורך ממשי בפתרונות יעילים ארוכי טווח.
כשמדובר בכאב תעוקתי או מתחי,  הפתרון עשוי להיות שינוי באורח החיים ויש לנסות ולהבין את מקור הבעיה ומה בעצם גורם לכאבי הראש. במקרים של כאבים טריגמינליים יש צורך בטיפול רפואי מיוחד. עבור כל אלה, חשוב מאוד לבצע אבחון מדויק של המטופל, ולבדוק מה בדיוק מקור הבעיה. זו אחת מההתמחויות הרבות שלנו במרכז רפאל, ואנו מציעים אבחון שיורד לשורש הבעיה ומוצא את המקור האמיתי שלה, ולא מטפל רק בכאב.

חשוב לזכור כי כאבי הראש השכיחים ביותר הם לרוב כאלו שניתן להקל עליהם באמצעות שיטות טיפול טבעיות. בואו נכיר כמה מהן ובפרט את הגישה הכוללת של מרכז רפאל לרפואה משלימה.

איך מתבצע טיפול בכאבי ראש?

יש כמה שיטות שיכולות לעזור כאשר רוצים לבצע טיפול במיגרנות או בכאבי ראש, ונתחיל עם השיטה הכוללת של מרכז רפאל.

טיפול טבעי בכאבי ראש ע"י שיטת רפאל

שיטת רפאל היא בעצם שיטה הוליסטית שיוצאת מנקודת הנחה שכאבי הראש הם לא ביטוי לבעיה אחת, אלא לכמה ליקויים באורח החיים של אדם. שינוי הרגלים והתאמת אורחות יסייעו למנוע את הכאבים ויצמצמו אותם למינימום ברגעי התקף. שיטת רפאל מתחילה באבחון מקיף של המטופל עם בדיקה מדוקדקת של תפקוד כלל המערכות הפנימיות.
מכאן והלאה, נוכל לבנות תכנית טיפול אישית לכל מטופל הכוללת בניית תפריט והתאמת הרגלים ואורח חיים לצד טיפולים טבעיים משלימים.

חשוב לציין שהטיפול הטבעי מתבצע במקביל לטיפול קונבנציונלי, אך כל זאת כמובן בתיאום עם המלצות הרופאים של המטופל, ועם רצונותיו האישיים. כל מקרה לגופו, אך בהחלט חשוב לזכור שהטיפול הטבעי לא נוגד את הקונבנציונלי.

דיקור סיני

באמצעות דיקור סיני ניתן להשפיע ברמת דיוק די גבוהה על תפקוד איברים פנימיים. הדיקור מסייע להשיב איזון אנרגטי ומעודד את הגוף להפעיל את מגנוני הריפוי הטבעיים שלו. דיקור סיני מסייע במגוון בעיות שונות לרבות כאבי גב, בעיות שלד ובעיות עיכול, ויכול לעזור בצורה טובה גם במקרים של כאבי ראש חזקים וכרוניים.

 

דיקור סיני-כאבי ראש

טווינה

טווינה היא אומנות מגע שמגיע גם היא מהרפואה הסינית המסורתית. השיטה מתבססת על עבודה אנרגטית עם נקודות מיוחדות שנקראות אקופרסורה, ומשלבת עיסוי רקמות עמוק. הטווינה מאפשרת שיפור זרימה הרמוני של הדם והנוזלים במערכות הגוף ומסייעת להקל על זרימת הדם במקרים של כאב ראש מתחי. טיפולי הטווינה מותאמים באופן אישי לכל מטופל ויכולים בהחלט להביא להקלה גם במקרים של כאבי ראש קשים יחסית.

רפלקסולוגיה

על פי שיטת הרפלקסולוגיה, כף הרגל האנושית היא בעצם של סוג של מפה לגוף ומבטאה במידה רבה את המצב הבריאותי של גוף האדם. זוהי שיטה מעולה לאיזון מערכות הגוף והיא מאפשרת לשחרר חסמים אנרגטיים בנקודות שונות על ידי לחיצה על נקודות מדויקות בכף הרגל. טיפול בכאבי ראש בשיטה מתמקד כמובן בנקודות הקשורות בראש, וחלק מהותי בטיפול המסייע לא פחות הוא האלמנט של שחרור המתח והרגיעה.

שיאצו

טכניקת הלחיצות שיאצו היא שיטת טיפול יפנית פופולרית שפותחה לפני כמאה שנה. הטיפול למעשה מתבצע ע"י לחיצה על נקודות ספציפיות בגוף לאחר אבחון המטופל דרך הבטן. הרעיון של השיטה הזו הוא שילוב של טיפול בנפש ובגוף כיחידה אחת מאוגדת. במקרים רבים כאבי ראש נקשרים בתופעת כמו מתח, חרדה ודיכאון והשיטה הזו מתייחסת גם לרקע לבעיה וגם לתסמינים עצמם. יתרון משמעותי של השיטה הזו הוא שניתן לשלב אותה עם טכניקות טיפול נוספות כמו רפואה הסינית, היפנית וההודית.

סובלים מכאבי ראש ומחפשים פתרון טבעי צרו עמנו קשר

האם יש פתרון לכאבי ראש בכל רמת כאב?

ניתן לטפל בכאבי ראש מכל סוג שהוא ובכל רמת כאב, כל עוד יורדים לשורש הבעיה ולא רואים את הכאב השטחי בלבד. אנו במרכז רפאל מאמינים שלכל בעיה יש מקור, וכל עוד פותרים אותה ולא רק את התסמינים שלה, ניתן יהיה להביא להקלה משמעותית באורח החיים, להקלה בכאב עצמו ולהעלאת היכולת של המטופל לראות תוצאות ולחוות שיפור באיכות חייו. את כל זאת אנו עושים בליווי של מומחים כאשר כולם נוכחים בעת הבדיקה של המטופל ולוקחים חלק בבניית התוכנית הטיפולית שלו, וכך הם נותנים כולם מהידע המקצועי שלהם כדי לתת למטופל את הסיכויים הגבוהים ביותר להצלחה.

סיכום

כאבי ראש זו אחת מהתופעות הפיזיולוגיות הנפוצות ביותר בעולם. כשמדובר בתופעה אקראית זה לא כל כך נורא, אך מי שסובל מכאבי ראש באופן קבוע, ובפרט מכאבי ראש חזקים, ירגיש בהחלט את הפגיעה באיכות החיים. למרבה המזל ניתן להתגבר גם על מצבים כאלו באמצעות אבחון מקיף והתאמת טיפול אישי, הכולל שימוש בטכניקות טבעיות. צרו קשר ונשמח לסייע גם לכם להחזיר את החיים למסלולם ולהתגבר על כאבי הראש.

ככלל קיימים 2 סוגי כאבי ראש עיקריים כאב ראש תעוקתי ומתחי, אלו הכאבים הנפוצים ביותר. וכאב ראש טריגמינלי אוטונומי אשר שכיחים פחות ונפוצים בעיקר אצל גברים

קיימות מספר דרכי טיפול טבעיות בכאבי ראש ביניהן דיקור סיני, טווינה, רפלקסולוגיה ושיאצו

דילוג לתוכן